Løgstrup in English (Oxford University Press)

Oxford University Press har indgået aftale om at udgive fire af Løgstrups centrale værker på engelsk. Det drejer sig om tre værker, der ikke tidligere har foreligget på engelsk, samt om en nyoversættelse af Den etiske fordring, der forelå på engelsk for første gang i 1971 ved Fortress Press, Philadelphia, og i 1997 blev udvidet og let bearbejdet i en ny udgave fra University of Notre Dame Press, Indiana. Udgivelsesrækken redigeres af Bjørn Rabjerg fra Løgstrup Arkivet, Aarhus Universitet, og af Robert Stern, afdeling for filosofi ved universitetet i Sheffield. Se publikationerne nedenfor. Du kan også se hele Oxford University Press' "Selected Works of K. E. Logstrup"-serie her.

Oversættelserne har sat fokus på Løgstrup i den engelsksprogede verden, hvorfor Oxford University Press bl.a. har gjort Løgstrup til "Philosopher of the Month" i august 2020.

Publicerede oversættelser

2020: Den etiske fordring, oversat og med introduktion ved Bjørn Rabjerg og Robert Stern.

2020: Kierkegaard og Heideggers eksistensanalyse og dens forhold til forkyndelsen, oversat af Robert Stern med Christopher Bennett, Jessica Leech, Joe Saunders og Mark Textor, introduktion ved Robert Stern.

2020: Etiske begreber og problemer, oversat af Kees van Kooten Niekerk og Kristian-Alberto Lykke Cobos, introduktion ved Hans Fink og Kees van Kooten Niekerk.

Oversættelser under udarbejdelse

2021: Opgør med Kierkegaard, oversat af Hans Fink og Kees van Kooten Niekerk med Tom Angier, introduktion ved Bjørn Rabjerg

Allerede publiceret sekundærlitteratur

Ved Oxford University Press foreligger desuden Robert Sterns monografi om Løgstrups etik.