Aarhus Universitets logo
Ny viden opstår ikke bare bag universitetets mure, men også i klasseværelser. Studerende og brugere af uddannelsesforskning spiller en stadig større…
Alle skal have lige muligheder, men sådan er det bare ikke altid i praksis. Heller ikke i uddannelsessystemet. Det opdagede Niels Rosendal allerede i…
Kan vi redde klimaet, styrke folkesundheden og få gang i væksten uden at medtænke mennesket? Videnskabelige forklaringer og forbedringer af…
Fødevareindustrien reklamerer i stigende grad for brainfood-produkter, som lover højere IQ eller bedre præstationer. Men der er meget lidt…
Resultatet af neuropædagogiske screeninger styrer mange steder, hvilke aktiviteter pædagoger tilbyder mennesker med hjerneskade. Men testresultaterne…
20 procent af de danske børn får ikke den fornødne opmærksomhed og stimulering fra deres forældre, og det kan ses i deres hjerner. De skrumper. Hvilke…
En ny biologisk forståelse af mennesket vinder frem. Hjernemennesket er ved at afløse det psykologiske menneske og lade Freud alene tilbage på…
Piger er prinsesser, og drenge er pirater. Sådan lyder den stereotype beskrivelse af børn, men hvor kommer den fra? Er det kultur eller biologi?…
Kun 12-13 % af det samlede besøg på danske museer er mellem 14 og 29 år. Center for Museologi og Kulturstyrelsen tager i fællesskab udfordringen op
Barndom og arkitektur – Rum til danske børn i 300 år blev den 23. februar 2012 kåret til årets historiske bog af Dansk Historisk Fællesråd. Bogen er…
Side 612 af 832