Aarhus Universitets logo
Et kæmpe skridt fremad i vores viden om de mindste skoleelevers skrivning. Sådan betegner to DPU-forskere de banebrydende indsigter i børns tidlige…
Selv om vi i Danmark bryster os af lige adgang til uddannelse, ser virkeligheden anderledes ud. Strukturelle barrierer spænder ben, blandt andet for…
Alle reformer af folkeskolen har haft en ambition om at fremme ligheden i skolen, men trods idealerne og uddannelsesmålsætningerne er uligheden…
Teknologien forbinder os. Men den deler os også og skaber ulighed – både i de danske klasselokaler og på tværs af kulturer. To DPU-forskere giver her…
Asterisk 100: Vi siger ofte, at lige børn leger bedst, men sandheden er snarere, at det er selve legen, der gør ulige børn lige. I legen og dens…
Der er lige nu fokus på lighed i OECD’s PISA-undersøgelser som et ideal, der er væsentligt at efterstræbe i uddannelse. Men hvis vi gør lighed til…
Det kan være svært at bevare kampgejsten, når modstanderen er ulighed i uddannelse. For det går den forkerte vej. Uddannelse går i arv som aldrig før…
"Blødende billeder og visuel animation" er et projekt om senmiddelalderens animerede billedmedier i Danmark og Norden.
Læs referat af det seneste møde i husudvalget for campus Emdrup på husudvalgets hjemmeside.
Forskningsoversigt nr. 16 i DPU og NCS' e-bogsserie Pædagigisk indblik.
Side 192 af 832