Aarhus Universitets logo
Forskere er begyndt at bruge videokameraer i forskningen. De levende billeder river os med, men risikerer også at rive forskerne ud af distancen til…
Kvalitative og kvantitative forskere er ikke slyngveninder. Faktisk frastøder de hinanden. Adjunkt Jens Bruun fra Institut for Pædagogisk Filosofi…
??Nu skal vi fandeme teste? ? retorikken har mødt stor modstand i den danske folkeskole. De store modstandere og de store tilhængere er lige dumme,…
Ikke siden 1950?erne har brugen af kvantitative metoder i sociologi og socialvidenskab været så efterspurgt som nu. Et opgør med de mange…
I Danmark har vi vanskeligt ved at få kvinder til at studere fysik. Det har de ikke i Italien. DPU-forskere koordinerer et internationalt…
Er begrebet kausalitet gyldigt for samfundsvidenskaberne? Min påstand er, at kausalitet i hvert fald betyder noget andet i samfundsvidenskaberne end i…
Snyd, fejlrapportering og undervisning som ren testforberedelse. Det er, ifølge professor David C. Berliner, blot nogle af de utilsigtede…
Hvordan kan vi med en historisk vinkel kvalificere forskningen i pædagogik og uddannelse? Det vil et internationalt symposium på Danmarks Pædagogiske…
Course provider: The Doctoral School of Educational Research, the Danish School of Education
Center for Børnelitteratur ved Danmarks Pædagogiske Universitetsskole inviterer til seminar.
Side 721 af 830