Aarhus Universitets logo
Hun ville undersøge, om elevers oplevelser i skolen præger deres valg af job og uddannelse. Kortlægningen var baseret på beretninger af…
En moderne taber tager ting for tungt, benytter sig ikke nok af glemslens nådegave og har vanskeligt ved at finde en lykkelig fortælling om fortiden.…
Når Susse Wold og Ole Grünbaum nedfælder deres erindringer, er det, fordi de hungrer efter en fremtid - også som ældre. Det at skrive en erindringsbog…
Ny neurovidenskab viser, at hukommelse ikke lagres et bestemt sted i hjernen, men er en sansemæssig oplevelse, der er spredt ud i mange af hjernens…
Til efteråret er der dømt historiekanon i folkeskolen, når 29 historiske milepæle - fra Ertebøllekultur til 11. september - skal indgå i…
"Det er ikke bare historielærerens opgave at gøre fortiden relevant for eleven. Det er også hans eller hendes opgave at gøre eleven relevant i forhold…
Amerikanske lærere, skoleledere og uddannelsesforskere drømmer om et bedre og mere lige uddannelsessystem og er begejstrede for, at deres nye…
Afhandlingen drejer sig om, hvordan der deltages i forskellige former for evaluering i folkeskolen.
Ph.d. stipendiat Marianne Riis, introducerer til sit ph.d projekt om Second Life.
Tilmelding nødvendig af hensyn til plads til aeri@dpu.dk
Date: 26th of February 2009
Location: D 174
Time: 15.00 – 17.00
Lecturer: Nitya Nanda Timsina
Moderator: Lis Hemmingsen
Theme: Transforming Higher…
Side 696 af 830