Aarhus Universitets logo
Kære mere ell. mindre nye og kommende ph.d.-studerende.
Ph.d.skolen i Uddannelsesforskning (PUF) inviterer til introduktionsmøde tirsdag d. 18. august…
Kurset er en introduktion til pædagogisk neurovidenskab. Kurset henvender sig til alle, der interesserer sig for pædagogik og læring.
I denne effekttid har vi travlt med at definere sikker viden, men noget tyder på, at vi har mindre travlt med at formidle denne viden på præmisser,…
Hvilke forhold i skolen bidrager mest til læring hos børn og unge? Det er Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning ved at afdække. Clearinghouse…
Hvad kan få elever til at præstere bedre i skolen? Det har en stor anlagt undersøgelse af 800 metaanalyser forsøgt at afdække.
Nyt review fra John Hopkins University School of Education's Center for Datadriven Reform in Education fortæller hvilke konkrete interventionstyper,…
Evidens inden for uddannelsesforskning er for alvor kommet på dagsordenen. Alene i 2008 er der offentliggjort 69 nye systematiske reviews.
Hvad siger forskningen om daginstitutionsområdet? Det skal Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning nu undersøge for Danmarks Evalueringsinstitut,…
Nyt review fra det engelske EPPI-center har undersøgt virkningen på elevers indlæring og deltagelse, hvis de har lærerassistenter.
Hvad siger den internationale forskning om virkningen af lektielæsning? Det har et nyt systematisk review fra Canada undersøgt. Læs konklusionerne, så…
Side 679 af 831