Aarhus Universitets logo
Asterisk nr. 107 - april 2024: Arbejdet med at løse udfordringer med trivsel og inklusion i skolen er som et sammenfiltret garnnøgle. Løser man en…
Asterisk nr. 107 - april 2024: Det gør en positiv forskel, når dagplejere i fællesskab reflekterer og udvikler deres hverdagspraksis. Det viser…
Asterisk nr. 107 - april 2024: Hvem får mest ud af at gå i skole? Mange vil svare, at det er de privilegerede elever, pigerne, og de ”danske” elever,…
Asterisk nr. 107 - april 2024: En lærer, der kan undervise i dansk eller matematik uden de snærende bånd fra hundredvis af læringsmål og med sin egen…
Selvom brøker er en del af livet og kulturen, er ordet ”brøker” noget, som – desværre – kan få de fleste til at se lidt forskrækkede ud. Mange børn,…
Debatindlæg i Altinget: Den nye skoleaftale risikerer at føre til lokalt dilettanteri og underminere selve idéen med folkeskolen.
Leder i Asterisk 107, april 2024: Den aktuelle politiske frisættelsesretorik opgraderer den professionelle dømmekraft til en slags superkraft, der kan…
Det nye nummer af Asterisk – DPU’s digitale magasin – går i dybden med den professionelle dømmekraft. Hvad er det for en størrelse? Hvad betyder det…
Aarhus University and The University of Copenhagen are pleased to invite PhD students in rhetoric to a PhD course on Rhetorical Criticism & Critical…
"I dag er otte ud af ti it-udviklere mænd. Vi har fire konkrete forslag til at få en mere mangfoldig og nuanceret digitalisering, der bidrager til at…
Side 72 af 832